کد مطلب: 138757
جيمي کارتر: آمريکا اکنون يک حکومت اليگارشي است
تاریخ انتشار : 1394/05/10
نمایش : 2012
رئيس‌جمهور اسبق آمريکا با اشاره به نقش پول در انتخابات آمريکا تصريح مي‌کرد حکومت کشورش اکنون حکومتي «اليگارشي» است.













به گزارش هفت چشمه، به نقل از خبرگزاري فارس، جيمي کارتر، رئيس‌جمهور اسبق آمريکا گفته آمريکا اکنون يک نظام اليگارشي (اشرف‌سالاري) است که در آن «رشوه‌هاي سياسي نامحدود» به اضمحلال کامل نظام سياسي اين کشور منجر شده است.
به گزارش پايگاه خبري «فرست‌لوک» کارتر اضافه کرد که هم جمهوري‌خواهان و هم دموکرات‌ها چشم به اين «پول نامحدود» به عنوان منافع شخصي کلان براي خودشان دارند.
کارتر اين اظهارات را در واکنش به سوالي درباره تصميم ديوان عالي آمريکا براي آزاد گذاشتن گروه‌هاي تبليغاتي در آمريکا جهت صرف هزينه‌هاي هنگفت مالي مطرح کرد.
«هارتمن» مجري برنامه از کارتر پرسيد: «ديوان عالي ما اکنون حکم کرده که استفاده از پول نامحدود در سياست آزاد است. به نظر مي‌رسد اين با اصول دموکراسي تناقض دارد. نظر شما در اين باره چيست؟
کارتر به اين سوال اينطور پاسخ داد: «اين، اصل آنچه نظام سياسي آمريکا را به يک نظام بزرگ تبديل کرد را زير سوال مي‌برد. حالا اين يک اليگارشي است که با رشوه سياسي نامزدهايي را براي رياست‌جمهوري معرفي کنيم يا يک نفر را به عنوان رئيس‌جمهور انتخاب کنيم.»
رئيس‌جمهور اسبق آمريکا افزود: «بنابراين حالا ما شاهد تخريب کامل نظام سياسي آمريکا و تبديل آن به يک نظام رشونده دهنده به سهام‌داران اصلي هستيم، يعني کساني که بعد از اتمام انتخابات، دنبال منفعت و منتظر آن هستند و اغلب آن را دريافت مي کنند.»
انتهاي پيام/
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg